keskiviikko 16. huhtikuuta 2008

Tätä taas..älkää lyökö!

Tiedän että tämä blogini on joidenkin mielestä varmaan rasittavan negatiivis-sävytteinen ja pelkkää ”vitun vitun vittu ku ottaa päähääääännnn”-ulinaa, mutta siltikin laitan vielä listan joka hämmästyttää,kummastuttaa ja OTTAA PÄÄHÄN pientä Ina-kulkijaa.

1.


Ihmiset jotka hokevat ”Vitsi mä oon läski...läski! Haluun olla laiha! Miks mä en voi olla laiha?!??!” mutta eivät edes YRITÄ tehdä asian eteen mitään. (Jep, yksi ystäväni on tuollainen. Ja se oli tässä pari kk sitten luonani muutaman päivän ja JOKA päivä KOKO ajan valitti kuinka ”haluun laihtuu!” Siis aivan ihana persoona muuten, mutta välillä risoo.) Tekisi mieli tiuskaista tällaiselle ihmiselle (etenkin jos ko. henkilö vielä OIKEASTI on hieman tukeva/lihonut, eikä ole siis mikään 170cm/50kg joka LUULEE olevansa noilla mitoilla plösö..)että ”NO TEE ASIALLE JOTAIN ÄLÄKÄ KOKO AJAN KITISE SAATANA!!!” Jos tyyppi vielä syö suklaata joka päivä ja päivässä muutenkin tunkee massuunsa jatkuvasti jotakin, niin miten jaksaa vielä kummastella tyyliin ”Miten mä oon näin lihava??? En haluu!!!” Hohhoijakata... Tosin mitäs MÄ nyt itse teen??!?! No valitan tietenkin..ja yleensä aiheenani onkin painoni ja ”taas mä oon syöny kaikkee paskaa”-linja. ÄH, mutta tämä onkin minun blogini. Voin kulkea epäloogisuuden kiertoreittejä miten haluan ja kitistä mistä haluan. Ja hei..mä sentään YRITÄN hillitä itseni ja syömiseni. Voi jessus joo..


2.


Ihmiset, jotka ovat sitä mieltä että ”kyllä nyt naisessa pitää jotakin olla, mistä kiinni ottaa!” Ja sanovat sen siis hyvin hoikan henkilön läsnä ollessa. Joo, ookoo...mielipiteen vapaus on olemassa juu ja makuja on juu monia, mutta yleensä tuollainen kommentti heitetään ilmoille kun halutaan jotenkin nälväistä hoikkaa/laihaa henkilöä. En minä mene sanomaan ylipainoiselle että ”kyllä ihminen vaan hoikkana on kauniimpi!” Tai: ”No susta kyllä olisi monellekin kiinniotettavaa!”



3.
Ja tadaa: kolmosena sarjassamme ”mikä ottaa taas pikku-inaa päähän” on Ina itse! Ja tarkemmin ottaen se, miksi se miettii aina mitä muut siitä ajattelee. Voi kuppa! Kyllä on itsekeskeinen ihminen! Ihan niin kuin muilla ei olisi omaa elämää vaan pitää Inaa aina miettiä. Ja bonuksena vielä listaan: olenko ainoa, josta tuntuu että kun kaupassa latoo kassahihnalle vaan ”terveellistä ruokaa” (siis kasviksia, mehukeittoa jne jne..) niin ihmiset jonossa katsoo ja ajattelee ”Toi on anorektikko, ku se ostaa vaan tuommosta!” TAI kun sitten repsahtaa, ja ostaakin esim. suklaata/karkkia/jäätelöä tms. niin sitten miettii että ”Noni nyt noi muut ajattelee että oon bulimikko”. Hmm..pelkään siis että syömishäiriöni näkyy päällepäin. Toisaalta miten voin edes kuvitella että voin olla ”huomiota herättävän hoikka” ilman että olen sh-epäilyjen kohteena? Kas tässä pulma. Kun tuntuu että nykyään kaikki hoikat leimataan anorektikoiksi...entäs sitten ne tosi hoikat? Eli nykyään kuvitellaan että tässä maailmassa ei enää voi olla hoikka ilman että ”sillä on ihan varmaan syömishäiriö”.
No, niihän MULLA onkin. Mutta ei kai sentään KAIKILLA tosi hoikilla? Tai jos on, niin sehän on hirveää: osoittaisi sen, ettei enää terveellä tavalla VOI pysyä hoikkana.

Anteeksi, tulipas taas sekava postaus! Mutta väsyttää ja koulujuttu painaa päälle ja se ahistaa ja maailma romahtaa taas niskaan ja olen varma etten selviä 20 sivuisesta tutkielmasta 2 viikossa (koska siihen ois pitänyt käyttää ilmeisesti koko talvi..voi nakki!)

Ps. koitan vaikka seuraavassa postauksessa kirjotella jottai kivaa...ku emmäkää jaksa hei aina valittaa ;)



Sehän on meidän ihana Suvi! Ja antakaa sen tytön olla, olkoon suhde ruokaan mallimaailmassa mikä tahansa! (Kuva: supermodels.nl)

4 kommenttia:

Kirjakauris kirjoitti...

mulla on kaupassa käydessä just toi sama, et ihan neuroottisena aina mietin mitä ihmiset mun ostoksista ajattelee, etenkin kun ostaa koko korillisien jotain hirveetä mättöä. vaikka todellisuudessahan ketään ei edes kiinnosta (paitsi ehkä muita syömävammaisia.)

ina kirjoitti...

Niinpä. Sehän se onkin, kun itse katsoo aina että mitä se edellä oleva asiakas latoo hihnalle, niin automaattisesti olettaa että KAIKKI muutkin kyttää että mitä minä itse ostan. Hohhoi, tuskinpa ne väsyneet perheenäidit-ja isät niiden riehuvien kakaroidensa kanssa ehtii (ja jaksaa) kovinkaan paljoa muita siellä tarkkailla :)

skinny bitch kirjoitti...

Valittaminen, epälooginenkin, on omassa blogissa ihan ok. Sitä vartenhan ne on. Kai.

Tosta kaupassa käymisestä - en myöskään usko että ketään hirvittävästi kiinnostaa mitä sieltä roudaa. Ja henkkoht en jaksa enää välittää vaikka kiinnostaisikin, ei vieraiden ihmisten ajatuksilla ole mitään väliä kuitenkaan.

Mutta tiedäthän sinä sen itsekin.

Anonyymi kirjoitti...

Kerran kun olin kaupassa, huomasin koriini päätyneen kondomeja (sen hetkisessä seurustelusuhteessani tarpeellisia), koiranruokaa (ystävän koira oli lomamatkan ajan hoidossani), pesuaineita & kumihanskat (olin pian muuttamassa, asunto täytyi kuurata) sekä bisseä (muuttosiivous tarvitsee muutaman bissen avuksi).

Katsoin ostoskoriani ja totesin, että täytyy ostaa jotain tavallista ruokaakin, sillä yhdistelmä olisi muuten ollut (öh) mielenkiintoinen.

Perheenäideillä ja -isillä ei eineslihaperunasoselaatikoiden, sipsipussien ja ihanien aurinkokuivattutomaattipurkkiensa keskellä ole mielestäni mitään varaa kommentoida, jos joku roudaakin himaansa esim. kasviksia muulloinkin kuin viikonloppuna (kun tulee appivanhemmat kylään).

Blaah.